Klachtenregeling

Klachtenregeling

Met ingang van 2017 moeten alle zorgverleners in Nederland voldoen aan eisen die in het kader van de Wet Kwaliteit, Klachten en geschillen Zorg (WKKGZ) worden gesteld. Ook Praktijk Nimma voldoet aan deze eisen. Graag leg ik uit wat dit betekent.

 

Het kan voorkomen dat u als cliënt een klacht heeft over de geboden zorg. De voorkeur gaat er naar uit dat u deze klacht rechtstreeks bespreekt of schriftelijk meldt. Praktijk Nimma streeft ernaar om samen met u tot een goede oplossing te komen. Mocht u dat om welke reden dan ook niet prettig vinden dan kunt u contact opnemen met NIBIG, waar Praktijk Nimma bij is aangesloten onder lidnummer. U kunt via NIBIG gebruik maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.

 

Geschilleninstantie

Mocht bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet leiden tot het door u gewenste resultaat, dan kunt u zich wenden tot de onafhankelijke, en door het ministerie van VWS erkende, geschilleninstantie. Praktijk Nimma is aangesloten bij deze geschilleninstantie.

Deze instantie is gemachtigd om bindende adviezen uit te brengen om zo tot een schikking te komen. Meer informatie vindt u op www.nibig.nl.